Time to work!!

Hahaha! Buat pertama kali aku hidup di muka bumi ni, officially, aku dh keje.. Keje jadi cikgu lak tu. Ganas siot pekerjaan aku. Actually, aku br jer dpt keje nie dan lapor diri kat sek men keb badak pada 5 Mei 2011. Nie mmg tarikh keramat owkey utk aku. huhu.

Sebenarnya aku mmg tak sangka dapat keje secepat ni. Korang boleh bayangkan, aku dapat surat 4 Mei dan keesokannya dh kena lapor diri. Tak ke tercungap2 tu. Dah laa baju, seluar dan kasut entah ada ke tidak. Hari tu jgaklaa aku pegi beli sumer. Huh! Penat tu mmg x leh ckp arr.

Yang paling aku takut keje ni sbb aku kena ajar budak SEKOLAH MENENGAH kowt!! Bukan main2 tau! Dah laa menengah atas lak tu. Lagi laa aku terkejut beruk. Kalu PMR yakin laa jgak aku nk ajar. Haha. Aih! terpaksalaa aku bukak semula kitab2 lama aku dulu. Aku kena study mcm budak sek menengah, which is SPM. Yang tu ok lagi, aku expect aku akn ajar subjek sastera, ye laa aku kan budak sastera dan skang study degree in economics lagi, klau setakat ekonomi asas dan geografi ok laa gak, tapi aku kena ajar sbjek math. Horrorr kowt. Dah laa SPM aku cukup2 makan jer sbjek math nie. Aduhai~~ study study! Tapi subjek nie x laa susah sgt kan kawan2?
Nie jadual kelas dan subjek yg perlu aku ajar:

Bangga giler arr ada nama sendiri kat jadual waktu guru nie. Tak tercapai akal ku (elyana gituh! haha)

Setakat nie aku kena ajar 4 kelas, ting.4 dua kelas, ting.5 satu kelas dan ting.1 satu kelas. Tambahan daripada math, aku kena ajar sains gak. Simple, ting.1 jer kot. hoho. Rasa best lak dpt gelaran cikgu. Macam citer upin & ipin plak rasanya. "Seelamat Paagi Cikgu!" kata Ihsan kepada cikgunya sambil diikuti oleh upin, ipin dan kawan2nya. Hua Hua! Seronok seronok!

Aku sebenarnya ganti cikgu bersalin, jadi aku akan ganti lebih krg dua bulan jer kot. So, khidmat aku akan habis bln 6 laa kot. Skang ni sumer pelajar tgh ada peperiksaan pertengahan tahun. Aku setakat ni masuk ke kelas utk jaga exam jer, tak sempat lagi nak mengajar. Ni mmg peluang utk aku revise semula subjek2 yg aku kena ajar. Huhu. Akhir sekali, rasa excited lak, pertama kali aku nak tanda kertas exam anak2 murid aku. Perlu ker aku tanda kertas dgn strict atau buat biasa2 jer eh? hoho. Kena beli pen merah banyak2 ni. Hui hui.


ps: esok hari ahad, ader perhimpunan jadi kena pakai tie
pss: esok gak nak amik buku teks
psss: nk gi library laa besok, nk pinjam buku rujukan. eh, boleh ker cikgu nak pinjam? huhu
pssss: kena wat KWSP gak besok. Uh, byk gak keje nie

bye bye!!!!

posted under |

1 org sayang aku..:

Sharinginfoz said...

kerja jangan tak kerja

Older Post Home

gotcha!!

Followers

Meh ler..

Meh ler..

Lihatlah dunia! ngee ngee..

Lihatlah dunia! ngee ngee..
Powered by Blogger.

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "



Recent Comments