~Majlis Kahwin~

Lame gler aku tunggu tok update blog aku nih!! dari sehari ke sehari, tgk2, habuk pun x der...
Actually aku nk preview balik aktiviti aku sepanjang mggu lepas.. ~ngee ngee~

jambu x?? haha (nk muntah!!)

Last week aku n family pegi majlis kawen sepupu ak.. Kalu korang nk tau, nie laa first time ever aku gi majlis kahwen yg formal habis arr.. Sblom nie just kenduri kat kampung2 jer, x dernyer aku pergi kat majlis yg skala besar camni.. ape2 pun, aku sukerr!! hehe..

majlis nie agak best gak coz dpt menghimpunkan sumer ahli keluarga.. ye laa, sepupu2 sumernyer duk jauh2, sumernye berkumpul kat sini.. mcm once in a life time lak aku rase.. tp, macm boring pun ader gak, actually ak x rapat sgt ngan sepupu2 sebelah ayh aku nie.. sumer mcm buat hal masing2, termasuk laa aku (terok btol!!)... sometimes aku rase kitaorg mcm org asing lak [mcm x der pertalian darah.. :-(].. yg peliknyer, time kitaorg kecik2 dulu, kitaorg rapat gak.. siap main kejar2 lagi.. myb tu dulu kot.. enth laa..

Kat sini aku nk senaraikan antara punca2 nape hubungan kitaorg sbg sepupu x kamcing... hui hui..
a) nature kitaorg yg mostly pendiam n x byk ckp.. sepatah yg dicakap, sepatah gak laa dijawabnyer.. ak rasa nie penyebab paling utama.. it's like mcm kena ader org yg start dulu a.k.a peramah, br laa blh nk ckp..

b) negeri masing2.. 4 ur info, sepupu aku sumernyer berpecah.. yakni, x der yg sama negeri.. ktaorg dpecahkan pada 3 negeri: dr kelantan, johor dan kuala lumpur.. ttp, umur kitaorg x laa jauh beza pun yg dpt mghalang proses komunikasi kitorg.. umur lebey krg sebaya jer.. masuk U pun sama2.. tapi, still x der link.. ish ish...

kelantan vs johor (tp, nmpk mcm mesra alam jer.. :-)

c) yg nie sbnrnyer sub kpd isi di atas.. sajer jer nk elaborate panjang.. hehe.. bler negeri dh berbeza2, so, kotaorg x der masa yg byk tok bersama2.. ye laa, jmpa pun time raya jer kowt.. tu pun salam2 cmtu jer.. x der lak plak kitaorg borak2 panjang mcm tanya dpt bape duit raye, bape helai bju baru, cmner tmpt study and so on..

So, nie laa kot sebab2 nyer.. tp, dengan adernyer majlis yg sebegini rupa, at least dpt laa kenal2 sikit even x byk... N kalu nk tau, time nie laa kitaorg dpt tau facebook masing2.. ahaks!! mcm pelik lak, gelaran jer sepupu tp, yg ado!! haha..

makan time!!! air bandung tu sedap.. ngee ngee..

The end of that day, nak djadikan cerita, aku dpt laa gak bergambar ngan Mahadzir Lokman..
hui hui..... x sangka lak aku.. yg penting, dia sporting abes arrrr!!! suka sgt!! haha..

~wink wink~ with my mum n youngest sister..

Kesimpulannyer, InsyaAllah aku akn perbaiki relationship ak ngn sepupu2 ak dari semasa ke semasa.. Cheewah!!..



p/s:-
-bler lak aku nk kawen.. haha.. tnggu abes blaja dulu, dptkan keje dan duit.. huhu..
-buat sepupuku, Amirah, yg br jer register kat politeknik hari nie, wish u gud luck and blaja btol2..

posted under |

0 org sayang aku..:

Newer Post Older Post Home

gotcha!!

Followers

Meh ler..

Meh ler..

Lihatlah dunia! ngee ngee..

Lihatlah dunia! ngee ngee..
Powered by Blogger.

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "



Recent Comments